Gönül Sultanları.com >  Alim ve Evliyalarýn Alfabetik Listesi > Ý > Ýmam-ý Gazali > Hoþ safa geldin
Hoþ safa geldin
Eðer ölü aðzýndan, akmýþ ise tükrüðü,
Alt dudaðý sarkmýþ ve kararmýþsa hem yüzü,

O kiþi, ihtimal ki, þakavetle ölmüþtür.
Cehennemde, yerini görmüþ de üzülmüþtür.

Eðer ki aðzý açýk, sanýrsýn ki gülüyor.
Yüzü balmumu rengi, güzel ve gülümsüyor.

Büyük bir ihtimalle, saadetli kiþidir.
Cennetteki yerini görüp de sevinmiþtir.

Melekler, böyle ruhu, Cennet ipeklerine,
Sararak, iletirler (a’la-yý illiyyin)e.

Bu meleklerin baþý, hazret-i Cebrail’dir.
Birinci kat semaya, o ruh ile yükselir.

(Kimsin?) diye sorulur, der ki: (Ben Cebrail’im.
Filan oðlu filandýr yanýmda getirdiðim.)

Onlar dahi derler ki: (Hoþ geldi, safa geldi.
Ýman ve itikadý doðru ve pek güzeldi.)

Ýkinci kat semaya çýkýnca (Kimdir?) denir.
Cibril, hem kendisini, hem de onu bildirir.

Onlar dahi derler ki: (Hoþ geldi, safa geldi.
Tadil-i erkan ile namaz eda ederdi.)

Üçüncü kat semaya, daha sonra varýlýr.
Ayný sual ve cevap, orda da tekrarlanýr.

Onlar dahi derler ki: (Hoþ safa geldi bu zat.
Seve seve verirdi malýndan uþur, zekat.)

Dördüncü kat semaya çýkýlýnca sonra da,
Ayný sual ve cevap tekrarlanýr orda da.

Derler ki: (Safa geldi, ne iyi Müslümandý.
Oruçlarýný tutup, haramlardan kaçardý.)

Sonra, beþinci kata varýnca (Kimdir?) denir.
Yine ayný þekilde Cebrail cevap verir.

Derler ki: (Safa geldi, biliriz kendisini.
Allah için yapardý, o Hac farizesini.)

Altýncý kat semaya, varýp kapý vurulur.
Yine ayný þekilde, sual cevap olunur.

Derler ki: (Safa geldi, ederdi çok istiðfar.
Yetim ve acizlere yapardý çok hayýrlar.)

Oradan varýrlar ki, Sidre-tül münteha’ya,
Sual cevaptan sonra, yükselirler oraya.

Denir ki: (Safa geldi, ne hoþtur ki bu kiþi,
Allah rýzasý için yapýyordu her iþi.)

Oradan da yükselir nur ve zulmet, su ve kar,
Ateþ deryalarýndan yukarlara çýkarlar.

Bir nida olunur ki, o sýrada onlara:
(Bu, kimin ruhudur ki, getirdiniz buraya?)

Cibril aleyhisselam, bunu cevaplandýrýr.
Ve der ki: (Evliyadan, filan oðlu filandýr.)

Denir ki: (Yaklaþtýrýn, daha da yakýn olsun.)
Sonra nida olunur: (Sen, ne iyi bir kulsun!)

Bu makama varanlar, evliya-yý kiramdýr.
Arif-i billah olan çok yüksek insanlardýr.

Yoksa çoðu veliler, ulaþýnca Kürsi’ye,
Bir nida iþiterek döndürülür geriye.

Bazý evliya dahi, daha alt perdelerden,
Red olunup, geriye döndürülür o yerden.

www.gonulsultanlari.com