Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Evladýn sana emanettir > Kul hakký çetindir
Kul hakký çetindir
Abdullah-ý Þemdini, hal ehli bir veli zat.
Her gün, talebesine ediyordu nasihat.

O bir gün buyurdu ki: (Bu Allah adamlarý.
Küfürden, hidayete çýkarýr insanlarý.

Bu zatlar, bir insaný kabul ederse þayet.
Rabbin de kabulüne olur bu bir iþaret.)

Bir gün ona sordu ki talebesinden biri:
(Pek fazla seviyoruz efendim biz sizleri.

Ama birbirimizi böyle sevemiyoruz.
Nedir bunun hikmeti, çok merak ediyoruz?)

Buyurdu ki: (Evladým, iki cins günah vardýr.
Birisi, Allah ile kullar arasýndadýr.

Ýkinci tür günahlar, kullarýn birbiriyle,
Münasebetlerinden olurlar tamamiyle.

Birinci tür günahý, olsa da büyük, ufak,
Ya ceza verir, yahut, affeder cenâb-ý Hak.

Yani Hak teâlânýn bileceði bir iþtir.
Çünkü bunlar, sýrf Onun hakkýyle ilgilidir.

Kullar arasýndaki günahlara gelince,
Bunlarda, kullarýn da hakký vardýr bir nice.

Bu türlü günahlarda, adalet olacaktýr.
Alacaklý, borçludan hakkýný alacaktýr.

Lakin geçmez orada, dünyadaki paralar.
Verilir sevap, ecir, yüklenilir günahlar.

O gün, Sýrat köprüsü üstünden geçerken halk,
Yedi yerde, suale çekilirler muhakkak.

Namaz, oruç, hac, zekat, gusül ve kul haklarý.
Bunlar, ehl-i mahþere sorulur ayrý ayrý.

Bir dank kul hakký için, tam yediyüz namazýn,
Ecri, karþý tarafa verilir varsa yarýn.

Yoksa, alacaklýnýn günahlarý alýnýr.
Buna yükletilerek, Cehenneme atýlýr.

Ýþte, bu (kul hakký)ndan korkarsa insan eðer,
Biriyle münakaþa ederken, kalbi titrer.

Kimseye, zerre kadar zarar vermez o insan.
Çünkü o, kul hakkýndan korkar da iþte ondan.

Kul hakký da, sadece olmaz sövüp saymakla.
Hatta doðar kul hakký birazcýk yan bakmakla.

Kalb kýrmak, dinimizde çok büyük bir günahtýr.
Kâbe’yi, yetmiþ defa yýkmaktan da fenadýr.

Kul hakkýna, böylece inanýrsa bir insan,
Sevilir elbette ki her kiþi tarafýndan.

Âlimler buyurur ki: (Evlenecek bir kimse,
Zevcesinin hakkýný gözetemeyecekse,

Evlenmesin! Çünkü o, kul hakkýna girerek,
Yarýn mahþer yerinde, sýkýntýya girer pek.)

Ve yine buyurdu ki: (Kadýn, esir deðildir.
En çok görüþmemiz de, evde haným iledir.

Her gün evden çýkarken, haným ile muhakkak,
Helallaþmalýdýr ki, iyidir böyle yapmak.)

www.gonulsultanlari.com