Abdurrahim Arvasi, adýnda bir âlim zat,
Ederdi hep gençlere, çok öðüt ve nasihat.
Sevdiklerinden biri, gelerek bu veliye,
Sual etti: (Mürtedin manasý nedir?) diye.
Buyurdu ki: Ýslam’dan ayrýlandýr manasý.
Þöyledir fakat bunun daha açýklamasý:
Anne ve babalarý mümin olduðu halde,
Hem Ýslam terbiyesi alsa da ailede,
Cahil, veya okuyup bir diploma edinen,
Kendini âlim, yahut fen adamý zanneden,
Dinsiz kimselerdir ki, dünya adamýdýrlar.
Din ve fenden bahsedip, gençleri aldatýrlar.
Ýlim, fen denizinden, bir damlacýk tatmakla,
Deryayý yuttuðunu zanneder bunlar hatta.
Ýslam âlimlerinden ve din bilgilerinden,
Yoktur hiç haberleri bunlarýn hiç birinden.
Çocukken duyduklarý, bazý kelimelere,
Manalar uydurarak bozuk hayalleriyle,
Müslümanlýk, bunlardan ibarettir sanýrlar.
Böylelikle Ýslam’ý inkâra kalkýþýrlar.
Ana babalarýný, temiz Müslümanlarý,
Beðenmeyip, aþaðý görürler hep onlarý.
(Örümcek kafalý) ve (gerici) gibi sözler,
Söyleyip, onlar ile hem de alay ederler.
Lakin nefislerinin peþinde koþanlara,
Sýrf dünyayý düþünüp, zevk sefa yapanlara,
(Ýlerici) veyahut (aydýn kiþi) diyerek,
Yanaþýrlar bunlara, menfaat düþünerek.
Dünya ile birlikte, ahireti düþünen,
Baþkalarýnýn dahi haklarýný gözeten,
Namuslu kimselere, (yobaz) ve (ahmak) derler.
Bu temiz kimselerle, böyle alay ederler.
(Bu dünya böyle gelmiþ, böyle gider) diyerek,
Gençleri, dinsizliðe sevk ederler bilerek.
Ele geçirmiþlerdir nasýlsa bir diploma.
Mesleklerinde bile cahildir bunlar ama.
Hele Ýslamiyet’ten, hiç yoktur haberleri.
Yine de aldatýrlar saf ve temiz gençleri.
Derler: (Cennet, Cehennem boþ laftýr, gören var mý?
Görmediði bir þeye, insan hiç inanýr mý?)
Yalnýz kendilerini düþünür bunlar yine.
Asla merhem olmazlar baþkasýnýn derdine.
Herkesi aldatmak ve geçinmek için dahi,
Ýkiyüzlü, riyakâr olur onlar ekseri.
En feci ve en alçak suç olarak da, yine,
Saldýrýrlar gençlerin imanýna, dinine.
Ýslam yavrularýna, yalanlar uydurarak,
Haince ve hileyle pusu, tuzak kurarak,
Dinsiz yetiþtirirler tertemiz yavrularý.
Ve sonsuz felakete sürüklerler onlarý.
Þehid evlatlarýnýn, bunlarýn ellerinden,
Korunmalarý için fena tesirlerinden,
Allahü teâlâya hep dua ediyorum.
(Ya Rabbi, bu gençleri sen hýfz eyle) diyorum.
|