Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Þaka deðil, ateþ var > Namaz, hayattýr
Namaz, hayattýr
Mevlana Hasan Berki, büyük bir veli idi.
Sözleri, herkes için pek çok faideliydi.

Bu zat buyuruyor ki: (Hiçbir özrü olmadan,
Bir namazý terk etmek, büyük günahtýr, aman!

Kazasýný, acele, hemen kýlmak lazýmdýr.
Hemen kýlýnmaz ise, o da büyük günahtýr.

Kaza edecek kadar geçtikçe boþ zamanlar,
Kazaya býrakmanýn günahý kat kat artar.

Dört rekatlýk bir farzý kaza etmek, faraza,
Onun, beþ dakikalýk bir zamanýný alsa,

Her beþer dakikalýk boþ zaman dilimleri,
Geçtikçe, katlanarak artar bu günah dahi.

Ýþte, Ýslamiyet’te, bir vakit farz namazý,
Özürsüz býrakmanýn, bu olursa cezasý,

Aylarca, senelerce kýlýnmayan namazlar,
Cezasý nasýl olur, düþünen bunu anlar.

Bu çok korkunç günahtan kurtulabilmek için,
Herþeye baþvurmasý lazým gelir kiþinin.

Aklý olan bir mümin, düþünerek bunlarý,
Gece gündüz durmadan, kýlar hep kazalarý.

Böylece, borçlarýný bitirip bir an önce,
Kurtulmaya çalýþýr Cehennemden böylece.

Çünkü tembellik ile, yani sýrf üþenerek,
Beþ vakit farz namazdan, kazaya kalsa bir tek,

Eðer tövbe etmeden ölürse, Cehennemde,
Yanacaktýr o kiþi, yetmiþbin sene hem de.

Bu, bir vakit namazý kýlmamak cezasýdýr.
Yýllarca kýlmayanýn hali acep nasýldýr?

Ýþte bu hakikati düþünen bir Müslüman,
Yiyemez, uyuyamaz, dünyasý olur zindan.

Bugün verilmeyince namaza ehemmiyet,
Azaldý hep rýzýklar, kalmadý bet bereket.

Nitekim Hak teâlâ buyurdu: (Ey kullarým!
Beni unutursanýz, rýzkýnýzý kýsarým.)

Ýman, sýhhat ve gýda, insanlýk ve merhamet,
Daha nice rýzýklar, azaldý bugün gayet.

Hâþâ, hiç zulmeder mi kullarýna Hüdâsý?
Her insanýn çektiði, elbet kendi cezasý.

Ýslam’ý yaþamayan, bugün, bir çok hanede,
Kadýnlý ve erkekli çalýþtýklarý halde,

Yine bir ailenin, rahat hayat sürecek,
Bir gelir temininden acizdirler, bu gerçek.

Önceki müminlerin, imanlarý kaviydi.
Cehennem azabýndan korkudaydý herbiri.

Ýþte bu yüzdendir ki, hiçbir özrü olmadan,
Bir namazý kýlmamak, düþünülmezdi o an.

Ancak, bir özür ile geçerdi namaz belki.
O da, büyük üzüntü olurdu elbette ki.

Nefes almak gibidir aslýnda namaz kýlmak.
Bir mümin hayattaysa, kýlacaktýr muhakkak.)

www.gonulsultanlari.com