Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Saliha haným Cennet nimetidir > Küfür tehlikesi
Küfür tehlikesi
Seyyid Nuri Efendi, büyük Ýslam âlimi.
Dine, Ýslamiyet’e hizmet etti daimi.

O, bir gün sohbetinde buyurdu ki: (Ey insan!
Rabbin feyiz nimeti, geliyor sana her an.

Dinli dinsiz herkese, bilcümle mahlukata,
Geliyor bu feyizler, bilmese de o hatta.

Zira her hücremizi, O çalýþtýrmaktadýr.
Ýbadetin özü de, Onu unutmamaktýr.

Bugün öyle gündür ki, çok bozuldu neþriyat.
Ýnsaný, Cehenneme sürüklüyor her bir þart.

Eskiden Müslümanlar, (günah)tan korkuyordu.
Haram iþlememeye, çok dikkat ediyordu.

Þimdi ise, her yerde, (küfür) tehlikesi var.
Haramlar, hüner gibi iþleniyor aþikâr.

Halbuki bir harama, (Ne güzel!) dese insan,
Mâzallah kâfir olur, böyle söylediði an.)

Bir gün de buyurdu ki: (Þudur ki bir Müslüman,
Elinden ve dilinden, kimseye gelmez ziyan.

Memur deðil isek de, iyiliðe kimseye,
Mezun dahi deðiliz, hiç kimseyi üzmeye.

Bir kimsenin þerefi, (akýl) ve (iman)dadýr.
Yani bütün üstünlük, imaný olandadýr.

Çünkü o, baðlanmýþtýr Allah ve Peygambere.
Bir mesuliyet hissi taþýr hem o bir kere.

Birine bir fenalýk düþünse de o bilfarz,
Kalbindeki o iman, mani olur, yaptýrmaz.

La teþbih bir köpeðin, tasmasý varsa þayet,
Ondan, hiç bir insana, bir zarar gelmez elbet.

Lakin yoksa tasmasý, o, sahipsiz demektir.
Ýmansýz insanlar da, buna benzemektedir.

Sahipsiz bir köpeðin, her an ne yapacaðý,
Belli olmaz ne zaman, kime saldýracaðý.

Bunun gibi, imaný olmayan kâfirler de,
Zarar yapabilirler, her insana, her yerde.

Halbuki þöyledir ki, kâmil olan bir mümin,
Elinden ve dilinden, insanlar olur emin.)

Bir gün de buyurdu ki: (Her ahiret iþinde,
Müminin, çok korkusu olmalýdýr içinde.

Dense ki: Tek bir kiþi, düþecektir azaba.
Þöyle düþünmeli ki, o, ben miyim acaba?

Ve yine denilse ki: Bir kiþi Cennetliktir.
O kimse, belki benim diye düþünmelidir.

Zira buyurmuþtur ki büyükler bu konuda:
(Müsavi olmalýdýr, ümit ile korkuda.)

Gayemiz, bir kimseyi kurtarmaktýr ateþten.
Zira daha kýymetli bir iþ yoktur bu iþten.

Deðil ki bir insaný, yýlan, yahut bir akrep,
Yanarken görsek bile, kurtarýrýz yine hep.

Halbuki insan için yaratýldý Cehennem.
Bu dünya ateþinden, daha þiddetlidir hem.)

www.gonulsultanlari.com