Abdülhakim Arvasi, büyük Ýslam âlimi.
Ýlmi ile, Ýslam’a hizmet etti daimi.
O, bir gün buyurdu ki: (Bilcümle feyizlerin,
Tek kaynaðý, mübarek kalbidir o Serverin.
Yani Onun kalbinden fýþkýran bütün nurlar,
Evliyanýn kalbinden, cihana yayýlýrlar.
Güneþin karþýsýna, bir ayna koymuþ olsak.
Bunun da karþýsýna, baþka bir ayna koysak.
Bunun karþýsýna da, yine bir üçüncüyü,
Bunun da karþýsýna koysak bir dördüncüyü,
Böylece, otuzuncu aynaya bakýnca biz,
Güneþi, bu aynada aynen görebiliriz.
Sebebine gelince, aradaki aynalar,
Güneþi, birbirine gösterip yansýtýrlar.
Bunun gibi, eshabýn hepsinin nurlu kalbi,
Cilalanýp, olmuþtu parlak bir ayna gibi.
Çünkü Resulullahý gördü o bahtiyarlar.
Onun nuru yüzünü görüp aþýk oldular.
Onun güzel ahlaký ve tatlý sözlerini,
Gördüler, yaþadýlar çok mucizelerini.
Her iþte, Onun gibi olmaya çalýþtýlar.
Gönlüne girmek, için adeta yarýþtýlar.
Ve hatta o Serverin bir iþareti ile,
Canlarýný verdiler harplerde seve seve.
Onu iyi anlayýp, pek ziyade severek,
Eþsiz sohbetlerine, her gün devam ederek,
O mübarek kalbinden, bol bol (Feyiz) aldýlar.
O nurlarý, gençlerin kalblerine yaydýlar.
(Nurlar), bu kalblerden de, bu zatlara baðlanan,
Gençlerin kalblerine akýp geldi durmadan.
Ayný nurlar, böylece, binüçyüz sene kadar,
Evliyanýn kalbinden dolaþýp böyle akar.
Her asýrda bulunan bu büyük velileri,
Seven kimselerin de, temizlendi kalbleri.
Zira Resulullahtan gelen (Nur) ve (Feyiz)ler,
Girdikleri kalbleri temizleyiverirler.
(Muhabbet) kanalýyla kalblere feyiz gelir.
Muhabbeti çok olan, daha çok nasiplenir.
Bu nurlarý alarak gönülleri nurlaþan,
Kalb gözleri açýlýp, bu devlete kavuþan,
Bahtiyar bir kimseye, (Veli) denilmektedir.
Veli, Hak teâlâya gönül vermiþ demektir.
Evliya-yý kiramýn büyüklerinden olan,
Halis Allah adamý Mazhar-ý Can-ý Canan,
Þöyle buyuruyor ki: (Bilcümle kazancýma,
Çok sevgim sebebiyle vasýl oldum hocama.
Bütün saadetlerin baþý ve anahtarý,
Sevmektir Rabbimizin sevdiði bu zatlarý.)
Ali Ramiteni de, evliyalar babýnda,
Þöyle buyurmaktadýr o da bir kitabýnda:
(Evliyanýn kalbleri, Hakk’ýn nazargahýdýr.
O kalbe kim girerse, o nazardan pay alýr.)
|