Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Düþman içinde, dýþarýda arama > Ýki insana þaþarým
Ýki insana þaþarým
Tahir-i Bedahþi ki, büyük velilerdendir.
Söz ve nasihatlarý kalbleri etti tenvir.

Bu zat buyuruyor ki: (Vazifeli melekler,
Her bir günahýmýzý, tek be tek kaydederler.

Lakin biz bu günahý, hiç de dert etmiyoruz.
Ve kendi kendimizi hesaba çekmiyoruz.

Hazret-i Ömer Faruk, buyurdu ki: (Her insan,
Tartmalý kendisini, gelmeden vakt-i Mizan.)

Her akþam, kamçý ile vurup o kendisine,
(Ne için böyle yaptýn?) der idi hep nefsine.

Þu kula þaþarým ki, inanýyor kadere.
Yine de, rýzýk için düþüyor hep kedere.

Þuna da þaþarým ki, Cehennem vardýr diyor.
Yine de, fütursuzca her günahý iþliyor.)

Bir baþka sohbetinde buyurdu: (Ey insanlar!
Çok hayret eylediðim iki türlü insan var.

Birincisi þudur ki, gündüz oruçludur hep.
Gece de, sabaha dek yapar daim ibadet.

Asla nefsine uyup, iþlemez günah, isyan.
Yine de görürsün ki, hüzünlüdür o insan.

Uðraþmasýna raðmen hep ahiret iþiyle,
Yine aðlar görürsün onu hep gözyaþýyle.

Ýkincisi þudur ki, yapmaz ibadetini.
Oyun ve eðlenceyle geçirir her vaktini.

Korkmadan her günaha dalar da o maalesef,
Yine de, bu haline üzülüp etmez esef.

Yaþamasýna raðmen Ýslam’ýn haricinde,
Görürsün onu dahi yine neþe içinde.)

Derdi: (Ýnsan dünyada, ahiret yolcusudur.
Varacaðý yer ise, dehþetli, korkuludur.

Burada o yer için yapmazsa bir hazýrlýk,
Azaba atýlarak, kendine eder yazýk.

Kim haramdan kaçýnýp, yaparsa farzý eðer,
Azaplardan kurtulup, ebedi rahat eder.)

Bu zata sordular ki: (Efendim, yemek yemek,
Allah için olmalý diyorlar, bu ne demek?)

Cevaben buyurdu ki: (Ýnsan yemek yiyince,
Vücuduna enerji, kuvvet gelir bir nice.

Ýki yerde kullanýr bu kuvveti insan da.
Ya taatta kullanýr, veyahut da isyanda.

Kim hak yolda harcarsa, iþbu enerjisini,
Ahiret azabýndan kurtarýr kendisini.

Kim de bu kuvvetini, hep nefsinin peþinde,
Harcarsa, azap çeker Cehennem ateþinde.

Zira en büyük günah, Allah’ý unutmaktýr.
Gaflet ile yapýlan bir iþten gelmez hayýr.

Bir iþ, sýrf Allah için yapýlýrsa, bir iþtir.
Allah’ý unutarak yapýlýrsa, bir hiçtir.

Kim kurtulmak isterse Cehennemden, azaptan,
Mutlak sakýnmalýdýr her haram ve günahtan.)

www.gonulsultanlari.com