Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Muhakkak olacak þeyi, oldu bilmeli > Hizmet vermekle olur
Hizmet vermekle olur
Seyyid Nuri Efendi, hal ehli derin âlim.
Kullarý irþad için, hizmet etti her daim.

Herkes, güler yüzüyle tanýyordu bu zatý.
Tatlý ve tesirliydi, öðüt ve nasihatý.

Bir gün talebesine, þöyle etti nasihat:
(Ýslam’a hizmet için, üç vasýf olmasý þart.

Evvela güler yüzlü, tatlý dilli olmaktýr.
Bu, muvaffak olmakta, en büyük vasýtadýr.

Ýkincisi cömertlik, cimri hizmet edemez.
Zira nefse düþkündür, baþkasýný düþünmez.

Tam ihlaslý olmaktýr, hizmette üçüncü þart.
Yani beklememektir kimseden bir menfaat.

Zerre kadar karþýlýk beklerse buna dair,
On para bile etmez, zira bu, ticarettir.

Kim ki Ýslamiyet’i dökerse ticarete,
Dünya ve ahirette, düþer bir felakete.

Hizmet, (vermek)le olur, (almak)la deðil zinhar.
Sahabe, canlarýný verip þehid oldular.

Bu uðurda can vermek, en büyük rütbe, þeref.
Din, ihlaslý olmaktýr, budur gaye ve hedef.

Bir avuç az bir arpa verseydi eðer eshap,
Öyle alýrlardý ki bundan ecir ve sevap,

Baþkalarý verseydi, daðlar kadar altýný,
Alamazlardý bunun yüzde bir sevabýný.

Çok yakýndý Allah'a çünkü eshab-ý kiram.
Olmuþtu ihlaslarý hepsinin olgun ve tam.

Bir bardak su içine, bir damla düþse idrar,
Artýk pis olmuþtur ki, içilmez o su zinhar.

Ýþte halis niyete, çok az da bir dünyalýk,
Menfaat karýþýrsa, on para etmez artýk.

Maddede ve manada, temizlik pek iyidir.
Her þeyin saf ve temiz olaný kýymetlidir.)

Bir günkü vaazýnda da buyurdu: (Ey insanlar!
Size, (sevmek) hakkýnda diyeceðim sözler var.

Sevmek demek, (itaat) demektir sevdiðine.
Yani peki demektir, onun her bir emrine.

Sevmenin alameti, (söz dinlemek)tir elbet.
Eðer dinlemiyorsa, yalandýr o muhabbet.

Allahü teâlâyý kim seviyorsa eðer,
Onun emirlerine harfiyen boyun eðer.

Yani farzlarý yapýp, kaçýnýr her günahtan.
Haramlar karþýsýnda, hayâ eder Allah'tan.

Yine Resulullahý severse biri þayet,
Onun emirlerini, severek yapar elbet.

Yani her sünnetine, sarýlýr seve seve.
Gönlü hiç razý olmaz, bir mekruh iþlemeye.

Her kim de, üstadýný seviyorsa eðer ki,
Onun herbir sözüne, uyar o elbette ki.

Yorum, tevil yapmadan uyar her dediðine.
Eðer yorum yaparsa, uymuþ olur kendine.)

www.gonulsultanlari.com