Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Muteber olan sondur > Dinin temeli, takvadýr
Dinin temeli, takvadýr
Bahaddin Zekeriyya, büyük velilerdendir.
Söz ve nasihatlarý kalbleri etti tenvir.

Bu zat buyuruyor ki: (Haramlarý terk etmek,
Her mümin üzerine farzdýr ki, mühimdir pek.

Nitekim bu hususta, Kur'anda cenâb-ý Hak,
(Allahü teâlâdan korkunuz!) buyurarak,

Yasaklardan kaçmanýn, emirleri yapmaktan,
Çok mühim olduðunu ediyor bize beyan.

Zira Allah’tan korkmak, günah iþlememektir.
Yani vera ve takva, dinde temel demektir.

Ýslam’da en kýymetli, üstün þey, takva oldu.
(Dininizin temeli, takvadýr) buyuruldu.

Haramlardan kaçmaya, böyle çok ehemmiyet,
Verilmesinde ise, þudur ki asýl hikmet,

Sakýnacak þeylerin, daha çok olmasýdýr.
Faidesinin dahi fazla olmasýndandýr.

Bir iþte nefse uymak, ne kadar az olursa,
Faydasý da, o kadar fazla olur hülasa.

Hem de günah iþlemek, nimete nankörlüktür.
Bu da, Allah indinde pek fena ve kötüdür.)

Bir gün de buyurdu ki: (Öldükten sonra dahi,
Hiç unutulmamayý istiyorsan eðer ki,

Sakýn Rabbine karþý eyleme günah, isyan.
Günah iþlememekle yükselir çünkü insan.

Ve onun bu iþini Rabbimiz beðenerek,
O kul için, hususi yaratýr ki bir melek,

O melek, mahþer günü, o kimsenin elinden,
Tutup, Cennet içine götürür ebediyen.

Kim Allah korkusundan aðlarsa göz yaþýyle,
O göz, yanmayacaktýr Cehennem ateþiyle.

Gözlerden bir damla yaþ düþerse Allah için,
Allah, çok günahýný affeder o kiþinin.

Ey Allah’a ihlasla iman eden insanlar!
Gafletten uyanýn ki, þiddetlidir azaplar.

Hem de insanlar için yanýyorken Cehennem,
Siz nasýl rahat rahat uyursunuz böyle hem?

Cehennem þimdi vardýr, bekler günahkârlarý.
Öyleyse ateþ bilin haram ve günahlarý.)

Bir gence buyurdu ki: (Oðlum, senin maksadýn,
Sadece yemek içmek olmasýn aman sakýn!

Dünyada bir günahý terk ederse bir insan,
Cennette, onun aslý edilir ona ihsan.

Oðlum, þöyle düþün ki, ölürsün bir gün artýk.
Bu düþünce içinde, yap ölüme hazýrlýk.

Allah’ý sevdiðini söylüyorsun ey insan!
Peki nasýl yaparsýn Ona günah ve isyan?

Ölüm ve ahireti düþün ki ey evladým!
Ecelin yaklaþýyor ardýndan adým adým.

Henüz ecel gelmeden kendine gel ki artýk,
Zira öldükten sonra, fayda etmez piþmanlýk.)

www.gonulsultanlari.com