Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Kibirlenecek neyin var > Mümini çekiþtirme
Mümini çekiþtirme
Taha-yý Hakkari, çok büyük evliya zat.
Her gün, sohbetlerinde ediyordu nasihat.

Bir gün de buyurdu ki: Mümini çekiþtirmek,
Allah'ýn men ettiði iþtir ki, fecidir pek.

Halbuki bu hususta buyurmuþ ki büyükler:
(Bir müminin ismini, duvarda görsen eðer,

O müminin ismine, saygý, hürmet yönünden,
Önünü ilikleyip, geç o duvar önünden.)

Niçin? Çünkü orada, Allah'a iman etmiþ,
Bir müminin ismi var, iþte budur asýl iþ.

Müminin kýymetini, burada bilmesek de,
Bir gurbete çýkanlar, iyi bilir elbette.

Ýki mümin, küsseler herhangi bir sebepten,
Özür dilemelidir hemen birbirlerinden.

Kim önce davranýr da, eðer özür dilerse,
Cennette, güzel bir köþk verilir o kimseye.

Bunu, Peygamberimiz bize haber vermiþtir.
Bunu yapabilene, bu müjde verilmiþtir.

Özür dilemezlerse böyle dargýn kimseler,
Bunlardan bir tanesi, mutlaka azap çeker.

Çünkü o ikisinden, haksýzdýr biri mutlak.
Doðru iki olamaz, hak, tek olur muhakkak.

Ateþ deyip geçmeyin, düþünün üzerinde.
Tutun parmaðýnýzý bir kibrit alevinde.

Âlimler buyurur ki: (Haram, ateþ gibidir.)
Cehennemin ateþi, hele çok þiddetlidir.

Haram þey konuþursan, ateþ yemiþ olursun.
Haram yersen, mideni ateþle doldurursun.

Harama uzanýrsan, dokunursun ateþe.
Yollarýn ateþ olur, gidersen haram iþe.

Bir harama bakarsan, bilmiþ ol ki o dahi,
Ateþ olup, mahþerde yakar seni vallahi.

Bütün bunlara raðmen, etmeyip hiç endiþe,
Bir insan, bile bile nasýl gider ateþe?

Denirse ki: (Günahlar ateþtir, biliyoruz.
Ama biz o ateþi, bugün göremiyoruz.)

Bu göz ile bakarsak, göremeyiz elbette.
Bizi, bu göz düþürür, en büyük felakete.

Kureyþ müþrikleri de, bu göz ile baktýlar.
O Servere imandan böyle mahrum kaldýlar.

Dediler: (Bizim gibi bir adam bu nihayet.
Yalnýz bir hýrkasý var, fakirdir hem de gayet.

Garip ve kölelerle oturur, namaz kýlar.
Biz ise, hem zenginiz, hem itibarýmýz var.

Nasýl Peygamber olur, bu haliyle O bize?
Niçin tâbi olalým bizden daha acize?)

Onu, bu gözle görüp, iman edemediler.
Ebedi felakete duçar olup gittiler.

Lakin eshab-ý kiram, bakýp gönül gözüyle,
Uðrunda can verdiler, inanýp seve seve.)

www.gonulsultanlari.com