Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Dünya bir köprüdür > Gaflete gelmeyin
Gaflete gelmeyin
Ebu Bekr-i Ebheri, gönül dostu bir veli.
Nasihati, herkese olurdu faideli.

Bir günkü sohbetinde, buyurdu: (Ey cemaat!
Gaflete gelmeyin ki, çabuk biter bu hayat.

Ýnsanlarýn haline bakýp üzülüyorum.
(Ya Rabbi, bu insanlar nasýl yanar?) diyorum.

Çok dehþetli günler var hepimizin önünde.
Rezil rüsvay olmak var yarýn hesap gününde.

Bu çetin geçitlerden kurtulmadýkça insan,
Neþelenebilir mi dünyada kýsa bir an?

Önce bir ölüm var ki, o anda kalkar þuur.
Kelime-i tevhidi söylemek çok zor olur.

Bir araya gelse de dünyadaki acýlar,
Can acýsý yanýnda, yine de hiç kalýrlar.

Sonra kabir hayatý baþlar ki mezarýnda,
Karanlýk, dar bir yerdir, kimse olmaz yanýnda.

Sonra, korkunç þekilde gelerek Münker-Nekir,
Suale çekerler ki: (Rabbin kim, dinin nedir?)

Günahý nisbetinde, mezarý sýkar onu.
Böcekler ve akrepler kemirir vücudunu.

Kâfirlerin mezarý, Cehennemden bir çukur,
Müslümanýnki ise, Cennetten bahçe olur.

Sonra mahþer azabý, gayet zordur ve çetin.
Ýnsanlar, nice bin yýl beklerler hesab için.

Sonra, mizan önünde, baþlar öne eðilir.
Beklenir ki, hakkýnda nasýl hüküm verilir?

Sýratta, altý þeyden sual olunur ki hem,
Altýnda, alev alev yanmaktadýr Cehennem.

Ýman, namaz, hac, zekat, gusül ve kul haklarý,
Sorulur bu sualler herkese ayrý ayrý.

Hele kul haklarýnda, olur ki öyle dehþet,
Peygamberlere bile, gelir korku ve haþyet.

Bir gýybet, bir iftira, gönül yýkma, su-i zan,
Yüzünden, Cehenneme atýlýr nice insan.

Bu günahlar, girer ki kul hakkýnýn içine,
Atýlýr böyleleri, Cehennem ateþine.

Cehennemde vardýr ki, ateþten çetin azap,
Bu, Rabbin etmesidir onlara öfke, gazap.

Mesela hocam bana öfkelense mâzallah,
Yüzbin defa ölümden acýdýr bana vallah.

Gerçi bir talebeye, bu korku, bir nimettir.
Eðer korku olmazsa, o zaman felakettir.

Öyle korkmalýdýr ki, talebe hocasýndan,
Aynen korkmasý gibi, kedinin bir aslandan.

Cehennemden korkmamak, iki sebep iledir.
Ya çok ümitli olmak, veyahut ta gaflettir.

(Nasýlsa Hak teâlâ af eder bizleri de.)
Ýþte bu düþüncedir, asýl sebep ümide.

Ama biz dinlemezsek Rabbimizi dünyada,
Cehennemden kurtulmak, çok zor olur orada.)

www.gonulsultanlari.com