Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Her günahýn baþý > Yum gözlerini
Yum gözlerini
Ýmam-ý Süyuti ki, alim ve evliyadýr.
Kalblere tesir eden nasihatlarý vardýr.

Yedi sekiz yaþýna gelmeden daha önce,
O, Kur'an-ý kerimi, ezberledi güzelce.

Ýslam ilimlerinin hepsinde tam yetiþti.
En son, þeyh-ül islamlýk makamýna eriþti.

Pek çok kerametleri görülmüþtü hayatta.
Gizlemeye çalýþýr, belli etmezdi hatta.

Hizmetinde bulunan talebesi þöyle der:
Bir zaman, hocam ile bulunmuþtum beraber.

Bana, öðleden önce buyurdu ki: (Evladým!
Ýkindiyi, Mekke'de kýlmayý arzuladým.

Haydi kalk, senin ile gidelim Beytullaha.
Lakin senden baþkasý, bilmesin bunu daha.)

O anda Mýsýr'daydýk, dedi: (Yum gözlerini!)
(Peki) deyip, hocamýn, ifa ettim emrini.

El ele tutuþarak, yürüdük bir kaç adým.
(Gözlerini aç!) dedi, açýnca afalladým.

Zira baktým, hocamla birlikte Mekke'deyiz.
Mualla kapýsýnýn önünde bir yerdeyiz.

Sahabe-i kiramýn gezdik kabirlerini.
Ve ziyaret eyledik, Mekke'nin her yerini.

Ve mescid-i harama yürüdük beraberce.
Kâbe-i þerifi de tavaf ettik böylece.

Zemzem suyundan içip, yedik hurmalarýndan.
Ben, hiç ayrýlmýyordum üstadýmýn yanýndan.

Hak teâlâ vermiþtir onlara böyle bir kuvvet.
Yaþadým bizatihi, ettim gýbta ve hayret.

Tekrar tavaf eyledik, doyduk zemzem suyuna.
Sonra, mübarek hocam buyurdular ki bana:

(Ýstiyorsan, Mýsýr'a, benim ile gel tekrar.
Ýstersen kal burada, hac mevsimine kadar.)

Dedim ki: (Sizin ile, gelmek arzu ederim.
Efendim, sizden ayrý ben burada n'ederim?)

Buyurdu: (Öyle ise, yum tekrar gözlerini!)
(Peki Efendim) deyip, yaptým yine emrini.

(Gözlerini aç!) dedi, açtým ki Mýsýr'dayýz.
Tam da ayrýldýðýmýz yolun orasýndayýz.

Bu zat, bir sohbetinde buyurdu ki: (Ey insan!
Sakýn Allah'a karþý eyleme günah, isyan.

Zira her iþimizi, kaydediyor melekler.
Ölünce, önümüze konacak birer birer.

Resulullah buyurdu: (Þudur ki iyi insan,
Vaktinin kýymetini, iyi bilir her zaman.)

Boþ ve malayaniyle geçer ise zamanlar,
Amel defterinde de, boþ geçer o sayfalar.

Bu boþ sahifeleri, onlar, defterlerinde,
Görünce, çok üzülüp kahrolurlar o günde.

Derler: (Keþke dünyada, hiç boþ oturmasaydýk.
Ya dine, ya dünyaya yarar bir iþ yapsaydýk.)

Hele defterlerinde görünce günah, isyan,
Ýþbu piþmanlýklarý, kat kat olur o zaman.)

www.gonulsultanlari.com