Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Ne zaman diyeceksin Allah adýný > Þiþerdi ayaklarý
Þiþerdi ayaklarý
Safvan ibni Süleym ki, tabiinden bir zattýr.
Her hali, insanlara öðüt ve nasihattýr.

Rabbine öyle kulluk ederdi ki severek,
Geçerdi her gecesi, hep ibadet ederek.

Yarýn öleceðini bilseydi de, o yine,
Ýlave yapamazdý, günlük ibadetine.

Zira öyle çoktu ki, ibadet ve taati,
Az daha fazlasýna, yetiþmezdi takati.

Çok namaz kýldýðýndan dolayýdýr ki hatta,
Þiþerdi ayaklarý, çok durmaktan ayakta.

Namazlarda aðlayýp, gözyaþý dökerdi hep.
Seccadesi, devamlý ýslaktý bundan sebep.

Hatta kurumasýna, hiç fýrsat kalmýyordu.
Zira ertesi gece, yine ýslanýyordu.

Derdi ki: Resulullah buyurdu ki bir defa:
(Her göz, aðlayacaktýr kýyamette mutlaka.

Yalnýz þu gözlerdir ki, o gün hiç aðlamazlar.
Allah korkusu ile, hiç harama bakmazlar.

Ve bir de, Allah için uyumayan gözlerdir.
Ve Allah korkusuyla, göz yaþý dökenlerdir.)

Zamanýn halifesi, vali ile gezerken,
Bir mescitte, bu zata iliþti gözü birden.

Ve onu göstererek, sual etti valiye:
(Þu direðin yanýnda, oturan kimdir?) diye.

Vali arz eyledi ki: (Ya emir-el müminin!
Safvan ibni Süleym'dir, o bana gösterdiðin.)

Halife, hizmetçiye emretti ki bu sefer:
(Þu bir kese altýný, þu zata götürüp ver.)

Hizmetçi, kese ile ona doðru giderken,
Ýbni Süleym anlayýp, namaza durdu hemen.

Hizmetçi, baþucunda bekleyip kendisini,
Bitirince, arz etti o altýn kesesini.

Ve dedi ki: (Halife gönderdi bunu size.
Ýhtiyacýnýz vardýr, sarfedin evinize.)

Buyurdu ki: (Bu iþte yanlýþlýk var kardeþim.
Zira benim, altýn ve gümüþle yoktur iþim.)

Dedi: (Safvan deðil mi sizin ism-i aliniz?
Bunu size gönderdi, lütfen kabul ediniz.)

Buyurdu: (Ýsim doðru, lakin sen dinle beni.
Tekrar git, iyi öðren, kime gönderdiðini.)

Hizmetçi, ayrýlarak gidince öðrenmeye,
O da, pabuçlarýný giydi ve gitti eve.

Bir gün de buyurdu ki: Þeytan, bir Müslümana,
Görünerek demiþ ki: (Bir þey diyeyim sana.

Bu sana diyeceðim, doðrudur, bana inan.
Her ne olursa olsun, gadaba gelme, aman!

Eðer öfkelenirsen, bil ki elimizdesin.
Zira en zayýf anýn, o andýr iþte senin.

Eðer hakim olmazsan o vakit sen kendine,
Ben hükümran olurum, girip de bedenine.)

www.gonulsultanlari.com