Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Müslüman tembel olmaz > Elimde berat yoktur
Elimde berat yoktur
Vehib ibni Verd var ki, takva ehli bir zattý.
Ýþi, hep insanlara öðüt ve nasihattý.

Evliyanýn büyüðü olan bu mübarek zat,
Rabbine ibadetle geçirirdi çok saat.

Allah korkusu ile aðlardý çoðu zaman.
Günah þüphesi ile, kaçardý çok mubahtan.

Hanýmý demiþtir ki: (Vehib'in her bir günü,
Aðlamakla geçerdi, görmedik güldüðünü.)

Sordular ki: (Pek fazla ibadet yaparsýnýz.
Buna raðmen ne için, böyle çok aðlarsýnýz?)

Buyurdu ki: (Elbette, aðlýyorum her saat.
Zira yoktur elimde, Cehennemden bir berat.

Ben ve siz, bütün kullar, o kýyamet gününde,
Geliriz hesap için, baþlarýmýz önünde.

Allah’ýn huzurunda, hesaba çekiliriz.
Bundan kurtulmadýkça, nasýl gülebiliriz?)

Günah iþlememeye, ediyordu çok gayret.
Devam üzre nefsine, ederdi muhalefet.

Gece herkes uyurken, o ibadet ederdi.
Ahiret derdi ile, aðlayýp yaþ dökerdi.

Dediler ki: (Ne için, raðbetin yok yatmaya?)
Buyurdu ki: (Cehennem, insan bekler yakmaya.

Bir kul ki, bu ateþten henüz emin deðildir,
O, nasýl rahat yatar, nasýl uyuyabilir?)

Bir gece de, ibadet ediyordu evinde.
Aðladý uzun süre secdeye gittiðinde.

Gözlerinin yaþýyla, ýslandý seccadesi.
Onun, umumiyetle böyleydi her gecesi.

Derdi ki: (Ne kadar çok, muhtaç isen Rabbine,
Sen dahi, o kadar çok kulluk yap Sahibine.

Kudreti de, ne kadar çok ise seninkinden,
Sen dahi, o kadar çok kork, titre kendisinden.)

Tevekkülü o kadar çok idi ki Rabbine,
Bakýp hayret ederdi, herkes onun haline.

Derdi ki: (Yerler kalay, bakýr olsa gök dahi,
Kapýlmam endiþeye rýzk için vallahi.

Zira Rabbim kefildir rýzýklarý vermeye.
O halde ne lüzum var, bunu dert edinmeye.)

Annesi süt getirdi, içsin diye bir bardak.
Ýçmeden, annesine sordu ki ilk olarak:

(Bu sütü saðdýðýnýz o koyun, bu arada,
Acep otlamýþ mýdýr, bir yabancý mer'ada?)

Annesi söyleyince otladýðý yerleri,
Ýçmekten vazgeçerek, bardaðý verdi geri.

Zira öyle bir yerde otlamýþtý ki koyun,
O yerde hakký vardý, insanlarýn çoðunun.

Validesi dedi ki: (Evladým, al iç bunu.
Affeder Hak teâlâ, hata eden kulunu.)

Buyurdu: (Ýþleyip de bir günahý, bilerek,
Sonra, uygun olur mu, affolmayý beklemek?

Günah, ateþ gibidir diye bilen bir insan,
Rabbine, bile bile eder mi günah, isyan?)

www.gonulsultanlari.com