Allah adamlarýndan, var ki Müslim bin Yesar,
Nefsi isteklerini, yapmaz idi o zinhar.
Zira tutulmuþ idi, o ilahi bir aþka.
Yok idi bir maksadý, Hak teâlâdan baþka.
O, öyle huþu ile kýlardý ki namazý,
Allah korkusu ile, titrerdi her a’zasý.
Benzi beti sararýr ve aðlardý hüznünden.
Rabbinden çok korktuðu, okunurdu yüzünden.
Dediler: (Niçin böyle kendini yoruyorsun?
Allah’ýn lütfu boldur, niçin çok korkuyorsun?)
Buyurdu ki: (Bir þeyden korkarsa biri þayet,
Ondan kurtulmak için, gösterir sa’yü gayret.
Ve kavuþmak isterse bir þeye, biri eðer,
Ona kavuþmak için, çalýþýr, gayret eder.
Benim de korktuðun þey, Cehenneme girmektir.
Kurtulmaya, ne kadar gayret etsem, az gelir.
Ýstediðim þey ise, sonsuz olan bir Cennet.
Kavuþmaya, ne kadar çalýþsam, azdýr elbet.)
Derdi ki: (Büyük küçük, kaçýnýn her günahtan.
Zira mümin odur ki, hayâ eder Allah’tan.
Rabbimizin gadabý, günahlar içindedir.
Lakin bilemeyiz ki, acep hangisindedir?
Bunun için, hepsinden kaçmalý ki Müslüman,
Gadab-ý ilahiye uðramasýn o insan.
Rýzasý da, sevaplar içinde gizlidir hep.
Ve lakin bilinmez ki, hangisindedir acep?
Bu yüzden, yapmalý ki sevap olan her iþi,
Allah’ýn rýzasýna mazhar olsun o kiþi.)
Onu, öldükten sonra, biri gördü rüyada.
Sordu ki: (Ey efendim, ne var öbür dünyada?)
Buyurdu ki: (Vallahi dehþetli yer ahiret.
Hazýrlýksýz gelenler, piþman oluyor gayet.
Büyük bir fýrsat bilin þu anki ömrünüzü.
Yoksa, kabul etmezler burada özrünüzü.
Yeminle söylüyorum, öyle yer ki burasý,
Geçmiyor o dünyanýn burda malý, parasý.
Yalnýz halis ameldir burada geçer olan.
Kim imanla gelirse, halas olur azaptan.
Ne kadar dünya malý yýðdýnýzsa orada,
Her birinin, tek be tek hesabý var burada.
Þunu iyi bilin ki, o dünya bir konaktýr.
En büyük akýllýlýk, ona aldanmamaktýr.
Eðer deðer verirse, o dünyaya bir kiþi,
Üzüntülü, karýþýk ve zor olur her iþi.
Dünya, zehir gibidir, yer onu gafil olan.
O da, o gafilleri eder mahv-u periþan.
Ey insanlar, bilin ki, vefasýzdýr o dünya.
Sýkýntýyla doludur, siz de görürsünüz ya.
Sizden öncekilerin, artýðýdýr tamamen.
Bu yüzden, gönlünüze sokmayýn onu hemen.
Þaþar, hayret ederim ben þu insanlara ki,
Sarýlmýþlar dünyaya, ayrýlmayacak sanki.
Halbuki biraz sonra, belki ölüp ayrýlýr.
Hazýrlýk yapacakken, o hâlâ oyalanýr.
Ölüm uyandýrýnca, uyanýr gerçi hepsi.
Lakin o uyanmanýn, olmaz hiç faidesi.)
|