Þah Þüca-i Kirmani, devrinin bir tanesi.
Kirman padiþahýnýn oðlu idi kendisi.
Gençliðinde saz çalýp, þarký söylüyordu hep.
Baþýna toplanýrdý, insanlar bundan sebep.
Yine saz çalýyorken bir gün bir mahallede,
Evliyadan birisi, gördü onu bu halde.
Yaratýlýþýndaki temizliði görerek,
Gafletten uyandýrdý, ona bir söz diyerek.
Dedi: (Ey genç, þimdi sen çalýyorsun böyle saz.
Ýstersen tövbe edip, gel, Rabbine dön biraz.)
O, bu sözü ihlasla söylemiþti ki gayet,
Þah Þüca’nýn kalbine, o an geldi hidayet.
Kýrdý hemen sazýný onun gözü önünde.
Rabbani tesir vardýr zira veli sözünde.
Gusül abdesti alýp, tövbe etti halinden.
Ve kýrk gün, dýþarýya hiç çýkmadý evinden.
Uykusu kaçsýn diye, tuz sürerdi gözüne.
Aðlayýp, göz yaþlarý akýyordu yüzüne.
Kýrk gün, hep aðlamakla geçti günü, gecesi.
Maðfiret olunmaktý, zira tek düþüncesi.
Öyle mahcup idi ki eski günahlarýna,
Devamlý yalvarýrdý af için Allah’ýna.
O, kýrk gün, gece gündüz aðlayýp sýzlayarak,
Çýktý en son evinden, bir evliya olarak.
Babasý da, mübarek, salih bir zattý yine.
Nefsini ýslah için, çalýþmýþtý kýrk sene.
Derdi ki: (Kýrk senedir özlediðim bir hali,
Bu çocuk, kýrk gecede elde etti vallahi.)
Bir kimse, kendisinden nasihat isteyince,
Buyurdu: (Evliyayý, sev gücün yettiðince.
Allahü teâlânýn dostudur zira onlar.
Bu sevgiyle Allah’a vasýl olur insanlar.
Bir kimse, seviyorsa bir evliyayý þayet,
Allah’ý sevmeye de, yol açar bu muhabbet.
Allah’ýn sevgisi de, kimde çok varsa eðer,
Allahü teâlâ da, onu çok fazla sever.
Ve eðer bir veliyi kim ki çok sever ise,
Ýbadet yapmýþ gibi, sevap alýr o kimse.
Hatta bütün nafile ibadetler içinden,
Yoktur daha üstünü, evliya sevgisinden.
Ya onu kalbine koy, ya gir onun kalbine.
Ancak böyle erilir rýza-i ilahiye.
Lakin kolay deðildir onlarý kalbe sokmak.
Öyleyse, sen onlarýn kalbine girmeye bak.
Onlar, çalýþanlarý sever umumiyetle.
Geçir sen de vaktini Ýslam’a hizmet ile.)
Buyurdu: (Haramlardan, koruyun gözünüzü.
Yoksa, kabul etmezler mahþerde özrünüzü.
Bile bile harama bakan bir Müslümanýn,
Gözüne, kýzgýn kurþun dökülür sonra yarýn.
Yalan ve gýybet dahi, haram ve çirkindir pek.
Bu iki günahtan da, þiddetle kaçmak gerek.
Rabbimiz, iki kapak yaratmýþ ki gözlerde,
Acele kapayalým, haram olan yerlerde.
Ýki dudak ile de, yapmýþ ki aðza kapak,
Haram iþlemeyelim, yerinde kapatarak.)
|