Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Ya hayýr söyle, ya sus > Nefse ceza verirdi
Nefse ceza verirdi
Bayezid-i Bistami, çok büyük bir veliydi.
Nefsine göz açtýrmaz, hemen ceza verirdi.

Bir gün de, bir kimseler gelip bu evliyaya,
Dediler: (Dua edin, yaðmur yaðsýn buraya.)

O, mübarek baþýný eðerek, durdu biraz.
Rabbine, yaðmur için eyledi dua, niyaz.

Sonra da buyurdu ki: (Evinize gidiniz.
Yaðmur oluklarýný, kontrol eyleyiniz.)

Bir yaðmur baþladý ki fazla zaman geçmeden,
Ýki gün devam etti, hiç fasýla vermeden.

Hazret-i Bistami’nin mübarek kalblerine,
Birden þöyle bir ilham olundu bir gün yine.

Denildi: (Ey Bayezid, hazinemiz lebalep,
Kullarýn yaptýklarý taatlerle dolu hep.

Öyle bir þeyler ile gel ki sen bize yarýn,
Getirdiðin þeylerden, bizde hiç bulunmasýn.)

Hemen Hak teâlâya arz etti ki o dahi:
(Hazinende olmayan, nedir ki ya ilahi?)

Denildi ki: (O þeyler, zavallýlýk, acizlik,
Her þeye muhtaç olmak, zillet ve çaresizlik.)


Bayezid-i Bistami anlattý ki bir ara:
Götürdüler bir zaman ruhumu semalara.

Gösterdiler ise de Cenneti, Cehennemi,
Hiçbirine bakmayýp, hep düþündüm Rabbimi.

Geçirdiler ruhumu, bir nice makamlardan.
Sidret-ül münteha’ya ilettiler sonradan.

Dedim: (Senin rýzana varmak için ilahi!
Ne yapmak lazým gelir, ilham et onu dahi.)

Bana bildirildi ki: (Ýstersen bunu eðer,
Sevgili Habibime tam tâbi ol, bu yeter.

Onun ayak tozunu, sürme yap gözlerine.
Ve uymaya devam et, Onun sünnetlerine.

Ona mutabaatýn olur ise ne miktar,
Bana yakýnlýðýn da, olur senin o kadar.)

Ýþte bu menkýbeye, veliler arasýnda,
(Bayezid'in miracý) denilir esasýnda.

Biri de, bu veliye sordu ki: (Efendim, siz,
Bu yüksek dereceye, ne ile yükseldiniz?)

Cevaben buyurdu ki: Her yerde ve her zaman,
Gördüðünü düþündüm Rabbimin beni her an.

(Her halimi görüyor) diye düþününce hep,
Ondan hayâ etmeme, bu fikir oldu sebep.

Herhangi bir günahý iþlemek isteseydim,
(O görüyor) diyerek, utanýp vazgeçerdim.

Ýbadet yaparken de, (O görüyor) diyerek,
En güzel bir þekilde yapardým özenerek.

Herhangi iþ yaparken, derdim ki hep içimden:
(Acaba Hak teâlâ razý mý bu iþimden?)

Çünkü biliyordum ki, görüyor Hak teâlâ.
(O beðenir mi?) diye düþünürdüm evvela.

www.gonulsultanlari.com