Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Sineði kovsalar da tatlýcýdan ayrýlmaz > Günahýn karþýlýðý ateþtir
Günahýn karþýlýðý ateþtir
Derviþ Muhammed var ki, çok korkardý Allah'tan.
Þiddetle kaçýnýrdý her günah ve haramdan.

Dayýsý olurdu ki, Kadý Muhammed Zahid,
Onun sohbetlerinden, oldu pek çok müstefid.

Dayýsýna talebe olmadan daha önce,
Nefsiyle mücadele etmiþti senelerce.

O zaman, insanlardan bigane yaþýyordu.
Ve nefsinden kurtulmak için çalýþýyordu.

Onbeþ yýl ettiyse de riyazet, mücahede,
Ve lakin muradýna eremedi yine de.

Anladý en nihayet, bunda acizliðini.
Çaresizlik içinde, kaldýrdý ellerini.

Dedi ki: (Ya ilahi, bu nefsimin elinden,
Kurtulmam için, bana, yardým et kereminden.)

Ne zaman ki, bu halis duasý buldu hitam,
Baktý, yaný baþýnda Hýzýr aleyhisselam.

Dedi: (Ermek istersen, eðer bu isteðine,
Git, Muhammed Zahid’in sen de gir hizmetine.

Zira tektir çaresi, nefisten kurtulmanýn.
O da, sohbetleridir ondan kurtulanlarýn.

Dayýn Muhammed Zahid onlardandýr ey derviþ!
Haydi git, durma daha, sohbettedir asýl iþ.)

O, hazret-i Hýzýr’ýn bu nasihatlerini,
Dinleyince, anladý iþin hakikatini.

Dedi ki: (Ya ilahi, þükürler olsun sana.
Bu iþin çaresini, öðrettin þimdi bana.)

Veliyy-i kâmil idi, Kadý Muhammed Zahid.
Giderek, hizmetine giriverdi tez vakit.

Çok istifade edip, onun sohbetlerinden,
Kurtuldu az zamanda, nefsi isteklerinden.

Dayýsý, çok teveccüh ederek kendisine,
Çýkardý vilayetin yüksek derecesine.

Resulullahtan gelen ilim, feyz ve marifet,
Kalbden kalbe akarak, ona geldi nihayet.

O dahi, hocasýndan aldýðý nuru, yine,
Devretti kendi oðlu Hacegi’nin kalbine

Dine hizmet uðrunda, pek çok idi gayreti.
Sapýklarla uðraþýp, yok etti her bid'ati.

Talebesine dahi, himmeti çoktu gayet.
Bu yolda gösterirdi, insan üstü bir gayret.

Derdi ki: (Ey insanlar, bu dünya bir imtihan.
Gaflete dalmayýn ki, ecel gelir arkadan.

Dünyada her ne amel yaparsanýz siz eðer,
Herbirine, mahþerde, hesap var birer birer.

Her söz ve hareketin, hatta her düþüncenin,
Soracak hesabýný, bize Rabbil âlemin.

Her bir günah, Allah’ýn nehyettiði bir iþtir.
Eðer ki affetmezse, karþýlýðý ateþtir.

Bu dünyada, gülerek günahlara girenler,
Mahþerde, aðlayarak Cehenneme girerler.

Her kim de, sarýlýrsa Rabbine ibadete,
Ahirette kavuþur, ebedi saadete.)

www.gonulsultanlari.com