Ýmam-ý Rabbani ki, en büyük velilerden.
Odur din-i Ýslam’ý yeniden ihya eden.
Serhend vilayetinde dünyayý etti teþrif.
Ve (Mektubat) isminde, bir kitap etti telif.
Sevdiklerinden bir genç var idi ki o zaman,
Devamlý sohbetine gelirdi muntazaman.
Bir ara, zenginlerle kurarak arkadaþlýk,
Salihler sohbetine gelemez oldu artýk.
Ýmam vakýf olunca bu haline o gencin,
Hemen bir mektup yazdý, gafletten ikaz için
Buyurdu ki: (Evladým, öðrendiðime göre,
Bizlerden uzaklaþýp, yanaþtýn zenginlere.
Allah adamlarýndan ayrý kaldýðýn için,
Çok fena yapýyorsun, þakasý yok bu iþin.
Bu dünya düþkünleri, çok ahmak, pek alçaktýr.
Bugün, gözün kapalý, yarýn açýlacaktýr.
O günkü açýlmanýn faydasý olmaz ancak.
Çünkü o gün, iþ iþten çoktan geçmiþ olacak.
Gafil zenginler ile bulunma ki az daha,
Kendini toparlayýp, veremezsin Allah’a.
Zira buyuruldu ki onlar için âyette:
(Onlar, ziyan ettiler dünya ve ahirette.)
Allah’a yakýn ise, bir fakir çöpçü þayet,
Uzak olan zenginden iyidir kat kat elbet.
Gerçi sen, bu sözlere biraz zor inanýrsýn.
Belki de inanmayýp, hayret eder, kalýrsýn.
Fakat bir gün gelecek, inanacaksýn, ancak,
O günkü inanmanýn faydasý olmayacak.
Tatlý, yaðlý yemekler, süslü, þýk elbiseler,
Seni, bu musibete itip, sürüklediler.
Bu gidiþ, felakete gidiyorsa da, fakat,
Henüz kaçmýþ deðildir elinden bütün fýrsat.
Her ne ki mani olur Allah’ýn sevgisine,
Tehlikeli düþman bil, onlarý sen kendine.
Bu ömür fýrsatýný, büyük bir ganimet bil.
Zira ecel ne zaman gelecek, belli deðil.
Bu babta Resulullah buyurdular ki zaten:
(Muhakkak helak oldu, yarýn yaparým diyen.)
Kim âdete, modaya uydurursa her iþi,
Yarýn mahþer gününde, piþman olur o kiþi.
Her ne kadar gençliðin varsa da þimdi elde,
Ve lakin çoðu zaman, ani gelir ecel de.
Bugün fýrsat eldedir, bitmemiþtir bu ömür.
Sakýn gafil olma ki, bir anda insan ölür.
Bir kimse, bu dünyada ne yaptýysa ihlasla,
Ondan fayda görecek, baþka þeylerden asla.
En büyük sermayesi, ömrüdür bir insanýn.
Hayal olan þeylerin ardýnda koþma sakýn.
Kýymetli þeye harca, bu büyük sermayeyi.
Ve çok iyi tesbit et hedef ile gayeyi.
Biz yalnýz, þunun için gelmiþiz ki dünyaya,
Hep ibadet edelim Allahü teâlâya.
Faidesiz þeylerden, çok sakýn ki evladým,
Sana, mahþer gününde kimseden olmaz yardým.)
Ýmam-ý Rabbani’nin hürmetine ya Rabbi!
Sevgili Resulüne bizi de eyle tâbi.
|