Ýmam-ý Rabbani ki, veliler incisiydi.
Ýkinci bin yýlýn yenileyicisiydi.
Bir mümine, mektupta buyurdu: (Aman, sakýn!
Ýyi bil kýymetini bu gençlik zamanýnýn.
Bu vakti, oyun ile ve fuzuli þeylerle,
Geçirme ki, sonunda hiçbir þey geçmez ele.
Ceviz, kozalak gibi, faidesiz þeylerin,
Arkasýnda koþmakla, geçerse bu gençliðin,
Sonunda piþman olup, ah edersin elbette.
Ve çetin azaplara düþersin ahirette.
Kýyamette, azaptan kurtulabilmek için,
Bu dinin sahibine ittiba etmelisin.
Geçici lezzetlere, çabuk biten zevklere,
Aldanma ki, bu þeyler geçirmez bir þey ele.
Ömrünü, faidesiz þeyler ile geçirmek,
Akýllý olanlara yakýþan þey deðil pek.
Þaþýlacak tarafý þudur ki asýl iþin,
Güzel görünmektedir gözlerine bu çirkin.
Bütün vakitlerini, dünya için harcamak,
Sýrf ahmak olanlarýn iþidir hemen ancak.
Bu ömür fýrsatýnýn, bilerek kýymetini,
Allah’a kulluk ile geçirmeli vaktini.
Asýl iþ, Sahibine itaat eylemektir.
Habercinin görevi, ancak haber vermektir.
Ýnsanlarýn yaptýðý, boþ dedikodulara,
Aldýrýp da, kendini sakýn üzme onlara.
Halkýn kötü bildiði bir kimse, iyi ise,
Çok büyük saadettir, sevinmeli o kimse.
Fakat aksi olursa, bu, çok tehlikelidir.
Halkýn övmelerine, kulak vermemelidir.)
Baþkasýna, mektupta buyurdu ki: (Evladým!
Bize gönderdiðiniz mektubu bugün aldým.
Bu dünya iþlerinin bozukluðu, hiç size,
Sebep olmamalýdýr asla üzülmenize.
Zira dünya iþleri, hiç üzülmeye deðmez.
Çünkü Allah, dünyaya bir zerre deðer vermez.
Dünyada olan her þey, geçecek, yok olacak.
Gönlünü bu faniye, ahmaklar baðlar ancak.
Allahü teâlânýn beðendiði iþlerin,
Arkasýnda koþmaya bakmalý bunun için.
Gönlünü, bu dünyaya baðlayan kiþilerle,
Arkadaþlýk etmekten, piþmanlýk geçer ele.
Onlarla görüþmekten, aslandan kaçar gibi,
Hatta daha ziyade kaçmak icab eder ki,
Aslan, canýný alýr sadece insanlarýn.
Bu da, faydasýnadýr ahirette onlarýn.
Dünya düþkünlerinin daha çoktur zararý.
Çünkü sonsuz ölüme sürükler insanlarý.
Onlarla konuþmaktan ve onlarý sevmekten,
Þiddetle kaçmalýdýr arkadaþlýk etmekten.
Zengine, malý için alçaklýk gösterenin,
Gider üçte ikisi, dininin o kimsenin.
Bunu, Peygamberimiz buyurmuþtur hadiste.
Titiz davranmalýdýr öyle ise bu iþte.
Bir mümin, bu belaya yakalandýysa, artýk,
Kurtuluþ nerededir, nerede Müslümanlýk?
Uygunsuz kimselerle çok sýký görüþmekten,
Bunlarý duyacak hal kalmamýþ sizde hepten.
Bunun için bu kadar aðýr ve sýký yazdým.
Çünkü hafif þeylerle, uyanmazdýn evladým.)
|