Ýmam-ý Rabbani’nin, Þerefeddin Hüseyn’e,
Gönderdiði mektupta, yazdý ki kendisine:
(Ey oðlum, haramlarýn yaldýzýna, süsüne,
Aldanma, çabuk geçen, tükenen lezzetine.
Bütün hareketlerin, duruþun ve gidiþin,
Ýslam’a uygun olsun, esasý budur iþin.
Her ne iþ yapacaksan, uygun olsun Ýslam’a.
Onun nuru altýnda çalýþ hep yaþamaya.
Yapacak iþ þudur ki her þeyden daha evvel:
Doðru iman, itikat edinmektir mükemmel.
Ýslam âlimlerinin bildirdiðine göre,
Önce, itikadýný düzeltmektir bir kere.
Sonra, fýkýh bilgisi bilmektir elzem olan.
Farzlara sarýlarak, kaçmalýdýr haramdan.
Zira farzlar yanýnda, nafile ibadetin,
Yoktur hiçbir kýymeti, buna çok dikkat edin.
Bugünkü Müslümanlar, farzý býrakýyorlar.
Nafile ibadete fazla sarýlýyorlar.
Yapýyorlar nafile çok sadaka ve hayrat.
Gösteriþ, riya ile oluyor bunlar fakat.
Buna raðmen, beþ vakit farz namazý kýlmaya,
Pek önem vermiyorlar, haramdan sakýnmaya.
Zekat, uþur vermeði, hem de borç ödemeyi,
Lüzumsuz görüyorlar Ýslam’ý öðrenmeyi.
Kadýnlarýn, kýzlarýn, sokaða çýkarlarken,
Saç, kol ve bacaðýný örtmeleri farz iken,
Böyle açýk, sokaða çýkýp görünüyorlar.
Bu haramý, hafif ve lüzumsuz görüyorlar.
Para saçýyorlar da, olur olmaz yerlere,
Bir kuruþluk zekatý vermiyorlar fakire.
Lakin bilmiyorlar ki, bir kuruþluk o zekat,
Binlerle sadakadan sevaptýr, hem de kat kat.
Çünkü zekat, Allah’ýn emridir, yani farzdýr.
Elbette onu yapan, daha çok sevap alýr.
Sadaka ve hayratýn çoðu ise, bu zaman,
Þöhret ve hürmet için yapýlýyor durmadan.
Riya ve gösteriþ de karýþýyor araya.
Lakin olmaz farzlarda, hiç gösteriþ ve riya.
Bunun için, zekatý, vermelidir aþikâr.
Böylece iftiradan halas olur insanlar.
Nafile sadakayý vermeli ki gizlice,
Ki, kabul ihtimali fazla olur böylece.
Sözün özü þudur ki, dünyanýn zararýndan,
Kurtulabilmek için tamamiyle bir insan,
Ahkam-ý þer’iyyeye lazýmdýr yapýþmasý.
Yapýlacak iþ budur, hiçtir bundan baþkasý.
Bu dünya lezzetleri, terk edilemiyorsa,
Hükmen terk edilmesi lazýmdýr hiç olmazsa.
Bunu yapmak için de, her sözü ve her iþi,
Dine uygun olarak yapmalýdýr o kiþi.
Ve ne kadar yapsa da, çok helal ve mubahý,
Lakin iþlememeli asla tek bir günahý.
Zira kalbi karartýr, her bir günah ve haram.
Müslümanlýk, bununla olur kâmil ve tamam.
|