Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Aranýlan hazineyi gösterdim sana > Arifin maksadý olmaz
Arifin maksadý olmaz
Ýmam-ý Rabbani’nin, Mir Muhammed Numan’a,
Yazdýðý bir mektupta, þöyle buyurdu ona:

(Allahü teâlâya olsun hamd-ü senalar.
Sevdiði kimselere, olsun dua, selamlar.

Çok iyi düþünceli, bir çok kardeþimizin,
Bize gelen beladan halas olmamýz için,

Baþ vurduklarý halde, her türlü çarelere,
Faide vermediði söylendi bu fakire.

Bunun için üzülüp, olmasýnlar bi-huzur.
Zira bize, hadiste þöyle buyurulmuþtur:

(Allahü teâlânýn yaratýp gönderdiði,
Þeyler, kullarý için olur hayýr ve iyi.)


Ýnsanlýk icabýyla o baþýmýza gelen,
Sýkýntýya, biz dahi üzülmüþtük önceden.

Fakat birkaç gün sonra, Allah’ýn lütfu ile,
O üzüntüler gidip, kayboldu tamamiyle.

Þu anda, gönlümüzde sýkýntý kalmadý hiç.
Hatta onun yerini, aldý bir huzur, sevinç.

Bizimle uðraþanlar, Allah’ýn istediði,
Þeyleri yaptýðýndan, geliyor bize iyi.

Madem ki hal böyledir, üzülmeye ne hacet?
Köle, Efendisini, hiç eder mi þikayet?

Seven, Sevgilisinin gönderdiði her þeyi,
Hep gülerek karþýlar, her acý ve ekþiyi.

Ondan gelen belalar, ne kadar acý olsa,
Onlardan, daha fazla tad almalý bilhassa.

Þaþýlacak þeydir ki, onlarýn, bizim için,
Verdiði sýkýntýlar, geliyor tatlý, þirin.

Karþýlýkta bulunmak, onlarý kötü bilmek,
(Seviyorum) diyene, yakýþýr iþ deðil pek.

Çünkü onlar, o Dostun iþini yapýyorlar.
Onun iradesiyle hep adým atýyorlar.

Bizimle uðraþanlar, bize, baþkalarýndan,
Daha iyi, sevimli görünüyorlar þu an.

Bunun için dostlara verin ki bunu haber,
Bizim için üzülüp, olmasýnlar mükedder.

Hiç kötü bilmesinler, bizi incitenleri.
Hatta güzel görsünler yaptýklarý þeyleri.

Ve dua etsinler ki, böyle emr olunduk biz.
Hem de dua edeni, çok seviyor Rabbimiz.

Muhyiddin-i Arabi buyurdu bu hususta:
(Arifin bir niyeti, maksadý olmaz asla.)

Yani bela gelirse, böyle arif kiþiye,
Ondan kurtulmak için, baþvurmaz hiçbir þeye.

Sevgiliden gelir ki, kuluna bela ve dert.
Sahibinden geleni, kölesi eder mi ret?

Geri gitmesi için, etse de dua, niyaz,
Emr olunduðu için, dua eder o esas.

Sýrf emre uymak için, yapar o böyle dua.
Yoksa, hiç istemez ki, geri gitsin o bela.

Çünkü o, Ondan gelen her þeyden huzur bulur.
(Hakiki kul) olmanýn sýrrý da iþte budur.

Ýmam-ý Rabbani’nin hürmetine ilahi!
Sevgisinden, bir nebze ihsan et bize dahi.

www.gonulsultanlari.com