Evliya-yý kiramdan olan bu mübarek zat,
Mektubat kitabýnda þöyle etti nasihat:
Allah’ýn sevgisine kavuþabilmek için,
Resulüne uymasý lazýmdýr her kiþinin.
Herkesin saadete kavuþmasý için de,
Ýbadet ve taatte ve hatta her iþinde,
Dünya ve ahiretin Efendisine bizzat,
Uymasý, benzemesi lazýmdýr ki, bu da þart.
Sevgilinin sevdiði kimseler de sevilir.
Ve lakin düþmanlarý, sevilmez, buðz edilir.
Bu yolda varýlacak bilcümle dereceler,
O Resulü sevmeye baðlýdýr hepsi birer.
Seven de, sevdiðine tâbi olur her iþte.
Ýnsanýn kemalinin ölçüsü budur iþte.
Bu sebep iledir ki, bilcümle ibadetten,
En iyi ve üstünü, þudur ki hakikaten,
Allahü teâlânýn dostlarýný sevmektir.
Düþmanlarýný ise, sevmeyip buðz etmektir.
Allah’a muhabbetin niþaný da esasen,
Ýþte bu hubb-u fillah, buðd-u fillahtýr zaten.
Bu da, kendiliðinden hasýl olur insanda.
Kiþi, deli gibidir bu iþte esasýnda.
Büyükler, (Bir kimseye deli denilmedikçe,
Ýmaný kâmil olmaz) buyurdu binnetice.
Bir insan, bu hususta deðilse deli gibi,
Yoktur bu muhabbetten öyle ise nasibi.
Nitekim Hak teâlâ, sordu Musa Nebi’ye:
(Sadece benim için ne amel yaptýn?) diye.
Dedi ki: (Ya ilahi, namaz oruç, hac zekat.
Bunlardýr senin için eylediðim icraat.)
Buyurdu ki: (Namazýn, imanýna delildir.
Oruç, seni ateþten koruyan bir perdedir.
Zekat, sana gölgedir kýyamet sýcaðýnda.
Zikir de, sana nurdur mahþer karanlýðýnda.
Bunlarýn faidesi, hepsi de sana mahsus.
Sadece benim için ne iþledin bahusus?)
Musa aleyhisselam, dedi ki: (Ya ilahi!
O amel her ne ise, beyan et bana dahi.)
Buyurdu ki: (Sevdin mi sevdiklerimi sen de?
Yine düþman oldun mu, sevmediklerime de?)
Böylece anladý ki, Allah için olan iþ,
Sadece hubb-u fillah ve buðd-u fillah imiþ.
Yine o buyurdu ki: (Resulün âdetine,
Uymak için, gitmeli müminin davetine.
Lakin buna gitmenin, þartlarý var mesela.
Riya ve þöhret için olmamalý o asla.
Uygun olan davete, icabet etmelidir.
Lakin sýrf bu sünneti düþünüp gitmelidir.
Bir kimse, Allah için niyet etmeden, eðer,
Birini davet etse, bir tek günaha girer.
Kim de, gitse davete halis niyet etmeden.
Ona da, iki günah yazýlýr bu sebepten.)
|