Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > Bütün iyilikler nasýl ele geçer > Cahillerden kaçýnýz
Cahillerden kaçýnýz
Evliya-yý kiramdan olan bu mübarek zat,
Bir gence mektubunda þöyle etti nasihat:

(Ehl-i sünnet âlimi arayýp bulmalýdýr.
Onlarýn kitabýný bulup okumalýdýr.

Geçen her gün, her saat zira kýymetlidir pek.
Bu dünya hayatýna, bir daha yoktur gelmek.

Ve en büyük nimeti, (sohbet)tir dünyanýn da.
Yani o büyüklerin bulunmaktýr yanýnda.

Edep ile oturup, mübarek sözlerinden,
Ýstifade etmektir, hatta nefeslerinden.

Meþhur Üveys-i Karni, Resulü, pek ziyade,
Sevip, ibadeti de pek çok olduðu halde,

Kavuþtuðu derece, Sahabe-i güzinden,
Aþaðýlarda kaldý, Onu görmediðinden.

Sohbet, bir an da olsa, beraber bulunmaktýr.
Hiç konuþulmasa da, bir arada olmaktýr.

Akýllý bir Müslüman, geçmiþ evliyalardan,
Her hangi birisini okuyup kitaplardan,

O veliyi düþünür, onu çok sever ise,
Kalbini, o velinin kalbine çevirirse,

Ona olan sevgisi ve hüsn-ü zanný kadar,
O velinin kalbinden, kalbine feyiz akar.

Edebilmek için de onlardan istifade,
Edepli olmalýdýr onlara pek ziyade.

Yüksek derecelere kavuþabilmek için,
Sohbetine kavuþmak lazýmdýr bir mürþidin.

Bu kýsacýk hayatta, bir büyüðe kavuþmak,
Çok þanslý olanlara müyesser olur ancak.

Dünya nimetlerinin, en þerefli olaný,
Bulmak ve çok sevmektir bir Allah adamýný.)

Yine o buyurdu ki: (Ömür, büyük nimettir.
Önce yapacaðýn iþ, dinini öðrenmektir.

Yalnýz din öðrenirken, dikkatli olmak gerek.
Felakete sürükler cahilden din öðrenmek.

Nasýl hasta bir kimse, mütehassýs tabibi,
Ararsa, bu din iþi daha mühim tabii.

Cahil tabibe giden, þifa bulmaz ve ölür.
Cahil din adamýysa, felakete götürür.

Gerçek din adamýný, sahtesinden ayýran,
Ýslam’a yapýþmaktýr her haliyle ve her an.

Yakalanmamak için Cehennem azabýna,
Hiç yaklaþmamalýdýr cahil din adamýna.

Böyle cahil birinin kitabýný okuyan,
Dini, doðru olarak öðrenemez ki ondan.

Allah adamlarýnýn, Allah rýzasý için,
Yazdýðý kitaplarý okumalýdýr ilkin.

Çünkü onlar, Ýslam’ý nakleder doðru ve tam.
Kendi kafalarýndan eklemezler bir kelam.

Bu din nakil dinidir, deðildir akýl dini.
Söylemek doðru olmaz aklýna geldiðini.

Bu doðru kitaplarý, bozuk olanlarýndan,
Ayýrabilmek ise, en büyük nimet, ihsan.

Buna kavuþanlara olsun ki çok müjdeler,
Bu devlet, her insana çünkü olmaz müyesser.)

www.gonulsultanlari.com