Gönül Sultanları.com >  Evliya Nasihatleri > O zatýn hizmetinden sakýn ayrýlma > Her gece aðlýyordu
Her gece aðlýyordu
Habib-i Acemi'nin vardý bir kulübesi.
Rabbine ibadetle geçerdi her gecesi.

Yýrtýk elbisesini, bir gece dikiyorken,
Düþürdü iðnesini, birdenbire elinden.

Arayýp bulmak için, lazým oldu bol ýþýk.
Ve lakin yoktu o an, o kadarcýk aydýnlýk.

Ne zaman ki elinden iðnesi düþtü yere,
Gün gibi aydýnlandý kulübe birden bire.

Hemen o, elleriyle kapatarak yüzünü,
Allahü teâlâdan hayâ etti o günü.

Bir komþusu vardý ki evinin yakýnýnda,
O der ki: Her gün akþam, ben eve vardýðýmda,

Aðlama seslerini iþitirdim komþunun.
Hep merak ederdim ki: Ne derdi var ki onun?

Sabah uyandýðýmda, bakardým yine aðlar.
Evinden sordurdum ki: (Komþunun ne derdi var?)

Dediler ki: (Bizim bey, ölümü düþünür hep,
Akþam der ki: Sabaha çýkar mýyým ben acep?

Sabah olduðunda da, düþünür bunu yine.
Der ki: Ben çýkar mýyým, bugün akþam vaktine?)

Kalbinde, bu dünyanýn yoktu hiç muhabbeti.
Zira o, düþünürdü sadece ahireti.

Bir gün de, biri geldi Habib-i Acemi’ye.
(Benim, sende yüz dirhem alacaðým var) diye.

Buyurdu ki: (Ben bunu, hiç hatýrlayamadým.
Sen yarýn yine gel de, çaresine bakalým.)

Ve o gece, kýlarak iki rekat bir namaz,
Ellerini kaldýrýp, eyledi þöyle niyaz:

(Ya ilahi, bu kiþi doðru diyorsa eðer,
Bu borcu ödememde, sen bana kolaylýk ver.

Þayet borcum yok ise, yalansa bu söz yani,
Sana havale ettim, sen bilirsin ilahi.)

O sabah, o kiþinin felç geldi bedenine.
Habib dahi iþitip, gitti ziyaretine.

O, Habib’i görünce, dedi ki: (Affet beni.
Hiç yoktan nefse uydum, kýrdým senin kalbini.

Aslýnda yoktu benim, senden bir alacaðým.
Hak ettim bu cezayý, þimdi ne yapacaðým?

Ey Habib, sen hakkýný helal et yine bana.
Þifa vermesi için, dua et Yaradan'a.)

Ona merhametinden, dua etti Rabbine.
Dedi ki: (Ya ilahi, þifa ver ona yine.)

Mübareðin aðzýndan çýkýnca böyle dua,
Bir þey olmamýþ gibi, kalktý hemen ayaða.

Derdi ki: Ey insanlar, mahþerde, cenâb-ý Hak,
Herkes gibi, bana da soracaktýr muhakkak.

Bana derse: (Ey Habib, þu kadar vardý ömrün.
Benim emrime göre yaþadýn mý hiç bir gün?)

Bu suale cevabým, (Evet) olmaz elbette.
Habib, bu hali ile ne yapar ahirette?

www.gonulsultanlari.com